برگزاری کارگاه تبادلات علمی بین ایران و عثمانی با محوریت دانش پزشکی

برگزاری کارگاه تبادلات علمی بین ایران و عثمانی با محوریت دانش پزشکی
برگزاری کارگاه تبادلات علمی بین ایران و عثمانی با محوریت دانش پزشکی کارگاه تبادلات علمی بین ایران و عثمانی با محوریت دانش پزشکی در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود. انجمن ایرانی تاریخ شعبه اصفهان با مشارکت گروه تاریخ دانشگاه اصفهان و قطب مطالعات تاریخ صفویه، کارگاه آموزشی با عنوان: تبادلات علمی بین ایران و عثمانی با محوریت دانش پزشکی در روز سه شنبه 12 اسفند را در دانشگاه اصفهان برگزار می کند.
برگزاری کارگاه تبادلات علمی بین ایران و عثمانی با محوریت دانش پزشکی کارگاه تبادلات علمی بین ایران و عثمانی با محوریت دانش پزشکی در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.
انجمن ایرانی تاریخ شعبه اصفهان با مشارکت گروه تاریخ دانشگاه اصفهان و قطب مطالعات تاریخ صفویه، کارگاه آموزشی با عنوان: تبادلات علمی بین ایران و عثمانی با محوریت دانش پزشکی در روز سه شنبه 12 اسفند را در دانشگاه اصفهان برگزار می کند.
در این کارگاه یک روزه استادان گروه تاریخ دانشگاه اصفهان درباره ی ضرورت مطالعات تاریخ علم، بازتاب فرهنگ و تمدن ایرانی در امپراطوری عثمانی، مبادلات پزشکی بین ایران و عثمانی، قرنطینه های ایران و عثمانی سخن خواهند گرفت. استادان ارجمند آقای دکتر اصغر منتظرالقائم، آقای دکتر علی اکبر جعفری، آقای دکتر مرتضی دهقان نژاد، آقای دکتر مصطفی پیرمرادیان، آقای دکتر مسعود کثیری و خانم دکتر نزهت احمدی در کارگاه تدریس خواهند داشت.
دراین کارگاه تلاش می شود تا جنبه های جدیدی از مناسبات بین ایران و عثمانی نشان داده شود. نزدیک به 5 قزن همجواری دو کشور ایران و عثمانی باعث شده تا وجوه مشترک فرهنگی، سیاسی و دینی غیر قابل انکاری در بین آنها به وجود آید. تا به امروز پژوهشگران تنها به زاویه خاصی از این ارتباط گسترده و بیشتر به وجه سیاسی و نظامی آن پرداخته و چنین جلوه داده اند که دین و دولت بزرگ مسلمان تنها درگیر جنگ های بی پایان برای سیطره بر جهان اسلام بوده اند. در حالی که به نظر می رسد این قضاوت چندان صحیح نباشد. این قضاوت ناصحیح از آنجا ناشی شده که مورخان کمتر به جنبه های مشترک دو ملت از جمله تبادلات فرهنگی و علمی پرداخته اند. 5 قرن همجواری دو کشور مسلمان، علی رغم دشمنی های تحمیلی که با هم داشته¬ اند باعث به اشتراک گذاشتن میراث عظیمی از داشته های طبی در میان دو ملت شده است که از نظر مورخان تا حد زیادی دور مانده است. ضرورت برگزاری این کارگاه جلب توجه مورخان به این وجه مغفول در تاریخ دو کشور است.
علاقه مندان برای ثبت نام در این کارگاه یک روزه، می توانند به گروه تاریخ دانشگاه اصفهان آقای دکتر کثیری مدیر شعبه اصفهان انجمن ایرانی تاریخ مراجعه و یا از طریق ایمیل زیر با ایشان تماس بگیرند.
آدرس ایمیل: masoodkasiri@gmail.com یا به دفتر قطب علمی«مطالعات فرهنگ و تمدن شیعه در دوره صفویه» دانشگاه اصفهان به صورت حضوری مراجعه کنند. شماره تماس:7933127-031 و 09309136166
هزینه ثبت نام:
دانشجویان تحصیلات تکمیلی: 100000 ریال
اعضای هیئت علمی:200000 ریال
به افراد شرکت کننده در این کارگاه گواهی با تایید وزارت علوم داده می شود.
+ پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۵
نظر شما
نام:
ایمیل : * نمایش داده نمی‌شود
نظر شما: