انتشارات قطب علمی، رساله آتشک

انتشارات قطب علمی، رساله آتشک
رساله آتشک، تالیف عمادالدین محمود بن مسعود شیرازی به کوشش دکتر مسعود کثیری، زهرا حسین هاشمی و فاطمه علیان تصحیح ومنتشر شد...
رساله تصحیح شده آتشک، تالیف عمادالدین محمود بن مسعود شیرازی، این رساله در 104 صفحه و به کوشش دکتر مسعود کثیری، زهرا حسین هاشمی و فاطمه علیان منتشر شد.
در قسمتی از مقدمه این کتاب آمده است:
ثبات نسبی و طولانی مدتی که حکومت صفویه در ایران به وجود آورد، سبب گشت تا شهر نشینی و الزامات آن، از جمله لزوم توجه به سلامت جامعه، مورد بازنگری قرار گیرد. در این میان برخی از پزشکان هم با استفاده از فضای به وجود آمده، دست به ایجاد تجربیات جدید زده و تالیفات بدیعی پدید آوردند.
یکی از این تالیفات رساله آتشک، نوشته عمادالدین محمود بن مسعود شیرازی است. او برای اولین بار با نوشتن رساله ای مستقل، به شرح علائم، روش های پیشگیری و درمان بیماری سیفلیس پرداخت. به نظر نویسنده رساله، این بیماری که توسط پزشکان قبل از او، به جز بهاالدوله رازی، مورد بحث قرار نگرفته بود، ارمغانی بود که از فرنگ آمده بود. او در رساله خود تلاش نمود تا با توضیح و تبیین این بیماری در مزاج های گوناگون، راه های انتقال، پیشگیری و درمان آن را توسط روش های موجود در آن زمان که بیشتر بر اساس گیاه درمانی بود، بیان نماید. همچنین اعتقاد خودش را در مورد تاثیر چوب چینی در درمان این بیماری بیان کرد.
رساله تصحیح شده آتشک، تالیف عمادالدین محمود بن مسعود شیرازی، به همت نشر مانی، و با قیمت 5000 تومان منتشر و راهی بازار کتاب شد.
+ چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۹
نظر شما
نام:
ایمیل : * نمایش داده نمی‌شود
نظر شما: